Search

چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403

منو

كارت هاي ويدئويي



لينك سايت اين كالا



قيمت:   ۱۲۵,۰۰۰ تومان

لوازم كامپيوتر و موبايل » كارت هاي ويدئويي

كارت ماهواره SkyStare2 اكسترنال

لطفا بعد از ثبت سفارش خود با ارسال اس ام اس نام و نام خانوادگی نام شهر و نام کالای خریداری شده را برای تسریع در ارسال بسته خود به شماره 09173696943 ارسال نمایید.

شايد تا به حال اصطلاح كارت ماهواره يا كارت Receiver به گوشتان نخورده باشد يا شايد هم شنيده باشيد اما اطلاعات دقيقي از آن نداشته باشيد. بله , تعجب نكنيد كارت Receiver يك قطعه سخت افزاريست كه روي كامپيوتر بسته مي شود وبه وسيله آن مي توان كار Receiver ها را انجام داد(البته با وجود Dish و LNB). اختراع جالبيست و اگر بدانيد كه الآن در ايران فروخته مي شود ، حتما تعجب مي كنيد.البته اين كارت در اروپا خيلي وقت است كه ساخته شده، اما در ايران تقريبا تازگي دارد وبسياري از وجود آن بي خبرند.
اصطلاح كارت ماهواره يا كارت Receiver هم در ايران جا افتاده است و اصطلاح صحيح آن DVB Card است كه DVB مخفف كلمه Digital Video Broadcasting است و از اين به بعد جهت تشخيص اين كارت ها از Receiver هاي خانگي از اين كارت ها با اسم كارت DVB و از Receiver هاي متداول با اسم دستگاه Receiver نام خواهيم برد.
... و اما ويژگي هاي اين كارت ها:
1- اين كارت ها دو نوعند:
- يك نوع آن ها اين قابليت را دارد كه خشاب (Cam) به آن بخورد و به خشاب آن هم كارتي وارد مي شود كه مي توان با آن كانال هاي كارتي را (بسته به نوع خشاب و كارت ورودي) باز كرد.



- يك نوع ديگر آن ها اصلا خشاب خور نيست.


2- نوع خشاب خور از نوع معمولي گران تراست و اينگونه كه گفته مي شود خشاب هايشان مخصوص خودشان است وبا خشاب هاي دستگاه هاي Receiver فرق مي كند و خشاب هايشان هنوز به ايران نيامده است (به گفته فروشنده ها). البته شايد هم در آينده بيايد.
3- اين كارت ها به صورت Internal (داخلي) بسته مي شوند و از نوع PCI هستند (مستقيما مثل مودم روي مادربورد بسته مي شوند). گرچه در اروپا انواع مختلفي دارند و به صورت USB هم به كامپيوتر متصل مي شوند.
4- براي مشاهده تصاوير تنها به كارت گرافيك (VGA) نياز دارند و به كارت ويدئو يا كارت Capture و يا TV Tuner نياز ندارند.
5- در هنگام پخش تصاوير، بدون هيچ زحمتي و فقط با فشردن يك دكمه، قادرند صدا و تصوير را بدون هيچ افت كيفيتي ضبط كنند(فرمت ضبط تصاوير بستگي به نرم افزار پخش كننده دارد، ولي معمولا دو فرمت pva و mpg2 استفاده مي شوند).
6- حتي نوع معمولي اين كارت ها (كه خشاب نمي خورد) با ترفند هاي نرم افزاري بسيار بسيار ساده، قادرند تمام كانال هاي كارتي را كه توسط دستگاه هاي Receiver در ايران باز مي شوند، پخش كنند، كه اين ويژگي مزيت نوع معمولي را به نوع خشاب خور بيشتر مي كند.
7- اگر تا به حال از دستگاه هاي Receiver استفاده كرده باشيد و يا از طريق دوستانتان در جريان اين دستگاه ها بوده باشيد، احتمالا مي دانيد كه كد كانال هاي كارتي، هر چند وقت يكبار عوض مي شود و بطوريكه الآن در ايران رايج شده است، دستگاه Receiver را به كامپيوتر صل مي كنند و كدهاي جديد را به آن وارد مي كنند و ضمنا كارت وارد شونده به خشاب راهم شارژ مي كنند كه بسته به نوع Receiver، كدهاي مربوطه داخل فايلي با فرمت مخصوص آن Receiver قرار دارد و براي هر Receiver فرمت فايل مربوطه فرق مي كند و هر كسي اين فايل ها را در اختيار نداشته و به روز رساني Receiver از عهده هر كسي بر نمي آيد و اين براي فروشندگان Receiver ها منبع درآمدي شده است.اما در مورد اين كارت ها، چون ترفند نرم افزاري به كار رفته است، لازم نيست زحمتي بكشيد و هزينه اي بپردازيد، كافيست به اينترنت وصل شويد و كدهاي جديد را دريافت كنيد! (دوستان هكر قبلا زحمتشو كشيده اند).
8- به جز همه مزاياي گفته شده، يك مزيت مهم ديگر هم نسبت به دستگاه هاي Receiver وجود دارد و آن قيمت كارت هاي DVB است كه تقريبا (بسته به انصاف فروشنده و مهارت شما در گرفتن تخفيف!) نصف قيمت دستگاه هاي Receiver است. البته براي مقايسه قيمتها، آن نوع كارت DVB را كه خشاب نمي خورد با Receiver هايي كه خشاب مي خورند مقايسه كنيد چون هر دوي آن ها يك كار انجام مي دهند و ترجيحي براي دستگاه هاي Receiver نسبت به كارت هاي DVB وجود ندارد. اما قيمت كارت هاي خشاب خور تقريبا معادل قيمت Receiver هاييست كه خشاب نمي خورند.

۹- و مورد آخر كه واقعاً بی نظير است: به وسيله برخی از اين كارت ها می توان به اينترنت با سرعت فوق العاده بالا وصل شد. در واقع شما از اينترنت ماهواره ای برخوردار خواهيد شد.
به طور خلاصه، كارت هاي DVB هيچ چيز از دستگاه هاي Receiver كم ندارد ومطابق آن ها (و حتي راحت تر و سريع تر از آن ها) پيش مي روند و به روز مي شوند.در مجموع به جز مزاياي گفته شده تنها فرقي كه ميان اين دو وجود دارد اينست كه كارت هاي DVB از طريق كامپيوتر كنترل مي شوند و شايد براي استفاده خانوادگي چندان مناسب نباشند و براي استفاده شخصي ايده آل هستند و ضمنا كيفيت و سرعت ضبط اين كارت ها براي كساني كه به كيفيت و آرشيو كردن اهميت مي دهند، به هيچ وجه با دستگاه هاي Receiver قابل مقايسه نيست.
درباره كارت هاي DVB باز هم خواهم گفت...
در قسمت بعد قصد دارم درباره نرم افزارهاي كارت هاي DVB صحبت كنم.


كارت‌هاي DVB انواع گوناگوني دارد و هر كدام از نظر قدرت گيرندگي و قدرت تيونر با انواع ديگر متفاوت است. از آن‌جا كه عده‌ي بسيار زيادي از دوستان و بازديدكنندگان محترم كه قصد خريد كارت DVB دارند اين سوال را در هنگام خريد دارند كه انواع مختلف كارت‌هاي DVB چه تفاوتي با هم دارند و كداميك از نظر كيفيت و قيمت مناسب‌تر است، تصمیم گرفتم مطلبي بنويسم كه موضوع آن مقايسه‌ي انواع كارت‌هاي DVB است. از آن‌جا كه در ايران به علت عدم اطلاعات دقيق و شفاف، بيشتر خريداران اين كارت‌ها دچار سردرگمي در انتخاب كارت مناسب كار خود هستند، اين مطلب بيشتر جهت راهنمايي خريداران مقيم ايران تهيه شده است؛ چرا كه در ساير كشورها فروشندگان، اطلاعات صحيحي به خريداران مي‌دهند و به غير از آن‌ها مزايا و معايب انواع كارت را مي‌توان به راحتي بدست آورد، اما در ايران اين اطلاعات عمدتاً به صورت شفاهي و بعضاً با اشتباهات و قصد و غرض‌هايي به خريدار منتقل مي‌شود و از اينرو لازم است تا راهنمايي‌اي هرچند مختصر از منبعي كه كاربران و بازديدكنندگان به آن اطمينان دارند، صورت پذيرد. به جهت دلايل ذكر شده، من از مطرح كردن كارت‌هايي كه در ايران نيستند و يا بسيار كمياب هستند صرف نظر مي‌كنم تا هم از بلندي مطلب بپرهيزم و هم خواننده را خسته نكرده و ذهنش را از اطلاعاتي كه عملاً برايش كاربردي ندارد، انباشته نكنم.
از بين انواع كارت‌ها، در اين مطلب كارت‌هاي VisionPlus , SkyStar2 , WinTV Nova , Pinnacle و Nexus مورد بررسي قرار خواهند گرفت. ضمناً تمامي كارت‌هايي كه در اين مطلب ذكر خواهد شد، داراي قابليت استفاده از اينترنت ماهواره‌اي و دانلود آفلاين هستند و هيچ كدام خشاب خور نيستند، پس از تكرار اين مسائل در مورد هر كدام از كارت‌ها خودداري مي‌كنم. نكته‌ي ديگر اين كه به دليل تغيير قيمت اين كارت‌ها به طور مرتب، از ذكر قيمت فعلي آن‌ها خودداري مي‌كنم.

1- كارت (TwinHan Compatible (VisionPlus:



كارت VisionPlus با چيپ ستِ Conexant، ارزان قيمت‌ترين نوع كارت‌هاي DVB است. اين كارت داراي دكودر نرم افزاري است. _كارت‌هايي كه دكودر آن‌ها نرم افزاري است، در خود پردازنده‌اي ندارند و به هنگام تصوير سازي، از CPU بسيار كمك مي‌گيرند و Cach آن را مشغول مي‌كنند._ آن چه موجب ارزان قيمت شدن اين كارت گرديده است، Tuner آن است كه به دليل ضعيف بودن بايستي روي سيستم‌هايي كه از نظر سخت افزاري در سطح بالايي هستند بسته شود. البته قطعاً منظور از ضعيف بودن Tuner اين نيست كه VisionPlus قادر به باز كردن بعضي كانال‌ها نيست، بلكه منظور از ضعيف بودن Tuner، سرعت تعويض كانال‌ها، فريز شدن (گه گاه)تصوير در هنگام پخش (در صورت ضعيف بودن سيگنال آن كانال) و بعضاً نياز به بستن و باز كردن مجدد نرم افزار پخش كننده مي‌باشد كه مسائلي از اين قبيل با سيستم‌هاي قوي بسيار نادرند. آن چه براي كارت‌هاي DVB از لحاظ سخت افزاري اهميت بيشتري دارد، در درجه‌ي اول CPU و Cach آن و در درجه‌ي دوم Ram و در درجه‌ي سوم كارت گرافيك (VGA) است؛ به‌ طوري كه Full Cach بودن يا Celeron بودن CPUي شما و نيز سرعت و قدرت CPU براي كاربري اين كارت‌ها بسيار اهميت دارد.
حداقل سيستم پيشنهادي كمپاني سازنده براي اين كارت:
- 600MHz CPU or above
- 128M RAM or above
- VGA Card with at least 8MB Memory
- Sound Card
- Microsoft Direct X 8.1 or above
- Digital Satellite Dish & LNB

سيستم عامل‌هاي پيشنهادي:
- Windows 2000
- Windows XP

2- كارت SkyStar2
كارت SkyStar2 ورژن‌ها و مدل‌هاي متفاوتي دارد، اما در ايران دو ورژن آن معمول است:
الف) SkyStar2 v2.6c
ب) SkyStar2 v2.6d
تنها تفاوت اين دو كارت با يكديگر در اينست كه ورژن 2.6C فاقد ريموت كنترل بوده و ورژن 2.6d كه جديدتر است داراي يك كنترل به همراه سنسور گيرنده‌ي آن است. به همين دليل قيمت ورژن 2.6d حدود 10 الي 20 هزار تومان از ورژن 2.6c بيشتر است.
چيپ ستِ كارتِ B2C2 ،SkyStar2 است و داراي Tuner قوي‌تري نسبت به VisionPlus است و به مشكلات ذكر شده براي VisionPlus را ندارد و اگر بخواهيم سه عاملِ قيمت، كيفيت و فراواني در بازار (ايران) را در نظر بگيريم، SkyStar2 بهترين گزينه است. همچنين اكثر نرم افزارهاي پخش كننده‌ي كانال‌ها و اكثر سرويس‌ها و خدماتي كه براي كارت‌هاي DVB ارائه مي‌شوند، اين كارت را پشتيباني مي‌كنند. ضمناً اين كارت نيز داراي دكودر نرم افزاري بوده و در خود پردازنده‌اي براي Rendering ندارد.
مشخصات فني و سيستم پيشنهادي براي اين كارت به شرح زير است:
حداقل سيستم پيشنهادي كمپاني سازنده براي اين كارت:
- Pentium III 700 MHz
- 256 MB RAM
- free pci slot
- 3D graphic card
- Soundblaster compatible sound card

سيستم عامل‌هاي پيشنهادي:
- Windows 98 SE
- Windows Millennium
- Windows 2000 (SP9)
- Windows XP

 


3- كارت WinTV Nova:
اين كارت محصول شركت Hauppouge است، شركتي كه در عرصه‌ي توليد كارت‌هاي DVB نياز به تعريف ندارد و امتحان خود را پس داده است. چيپ ستِ آن Philips است كه فوي‌ترين چيپ ست در كارت‌هاي DVB مي‌باشد. دكود آن به صورت نرم افزاري است و قيمت آن نسبت به كيفيتش مناسب است. تنها مشكل آن از بين سه عامل نام برده، كميابي آن در بازار ايران است. قيمت آن از SkyStar2 بيشتر بوده و از لحاظ ساپورت نرم افزاري نيز مشكلي ندارد.

حداقل سيستم پيشنهادي كمپاني سازنده براي اين كارت:
- PC with Pentium II Processor
- min. 233MHz for Data reception
- min. 400MHz for TV reception)
- Microsoft® Windows® 98/Me/2000/XP
- Free PCI 2.1 Slot
- Sound Card
- CD-ROM Drive
- DirectDraw® - compatible PCI/AGP Graphic card
- Internet Explorer 4.X or higher
- One free Interrupt (IRQ)
- Digital Satellite Dish

سيستم عامل‌هاي پيشنهادي:
- Windows 98 SE
- Windows Millennium
- Windows 2000 (SP9)
- Windows XP

 


4- كارت Nexus :
اين كارت هم همانند WinTV Nova محصول شركت Hauppouge بوده و قوي‌ترين و گران‌ قيمت‌ترين نوع كارت DVB است. چيپ ستِ Nexus نيز مانند WinTV Nona فيليپس است و علت گران قيمت بودن آن، دكودر سخت افزاري آن است كه با وجود يك پردازنده درون خود موجب مي‌شود هيچ گونه فشاري به CPU وارد نشود و به عبارت ديگر مانند آن است كه شما يك دستگاه رسيور در كامپيوتر خود داشته باشيد. در ميان سه عامل عنوان شده، قيمت بالا و كميابي، از ويژگي‌هاي بازار آن در ايران است و به همين دليل كمتر مورد استفاده‌ي PC هاي خانگي قرار مي‌گيرد.

سيستم عامل‌هاي پيشنهادي:
- Windows 98
- Windows Millennium
- Windows 2000
- Windows XP

 


5- كارت Pinnacle PCTV Sat

اين كارت همان طور كه از نامش پيداست، محصول شركت Pinnacle، سازنده‌ي مشهور كارت‌هاي Capture و Video Card هاست. از نظر كيفيت، چيزي شبيه SkyStar2 ولی پايين‌تر از آن است و از نظر قيمتي از SkyStar2 گران‌تر است. كميابي آن در بازار ايران و نيز نسبت قيمت به كيفيت در آن موجب گشته تا در ميان كارت‌هاي DVB از شهرت زيادي برخوردار نباشد.
سيستم عامل‌هاي پيشنهادي:
Windows 98
Windows Me
Windows NT
Windows 2000
Windows XP

 


پاسخ به چند شبهه (مفيد براي خريد كارت DVB):


- نكته‌ي اول آن است كه بسياري از دوستان در هنگام درخواست كارت ذكر مي‌كنند كه هدفشان از خريد كارت DVB اينترنت ماهواره‌اي است كه همانطور كه قبلاً ذكر كردم تمامي اين كارت‌ها قابليت اتصال به اينترنت را دارند و هيچ كدام مخصوص اين كار توليد نشده‌اند مگر آن كه شما بخواهيد براي استفاده در يك ISP يك كارت DVB بخريد كه در اين صورت كارت‌هايي كه به صورت USB به PC متصل مي‌شوند، توصيه مي‌شود و در غير اين صورت و براي مصارف شخصي لزومي به تهيه‌ي كارت‌هاي گران قيمت صرفاً براي اتصال به اينترنت نيست.
- نكته‌ي دوم، كيفيت تصوير اين كارت‌هاست كه بسياري در مورد آن سوال مي‌كنند؛ كيفيت صدا و تصوير و به خصوص تصوير در كارت‌هاي DVB بستگي به چندين عامل دارد كه از جمله مي‌توان به اين موارد اشاره نمود:
- نرم افزار پخش كننده‌ي كانال‌ها؛
- ورژن هر نرم افزار؛
- پلاگين مورد استفاده براي كانال‌هاي كارتي؛
- و از همه مهمتر نوع فيلتر گرافي كه انتخاب مي‌كنيد.
- نكته‌ي سوم اينكه عده‌اي كيفيت تصوير و ضبط كارت‌هاي DVB را با دستگاه‌هاي رسيور مقايسه مي‌كنند و مي‌گويند كه دستگاه‌هاي رسيور تصويري شفاف‌تر از كارت‌هاي DVB دارند و به همين دليل دستگاه‌هاي رسيور را به كارت‌هاي DVB ترجيح مي‌دهند.
در پاسخ به اين افراد بايد گفت كه دستگاه‌هاي رسيور فقط و فقط استفاده‌ي خانوادگي دارند و اصلاً براي ضبط تصاوير و جمع كردن آرشيو مناسب نيستند. به فرض اگر بخواهيد برنامه‌ي دلخواهتان را توسط آن‌ها ضبط كنيد، ناچار هستيد كه تصاوير را روي VHS ضبط كنيد كه در همين مرحله كيفيت تصوير كمي افت مي‌كند. سپس اگر بخواهيد تصاويري كه بر روي VHS ضبط شده را به روي هارد بياوريد تا بتوانيد آن‌ها را روي CD ذخيره كنيد، بايستي تصاوير را Capture كنيد و در اين مرحله شاهد افت شديد كيفيت خواهيم بود، به طوري كه Resulotion تصوير از چيزي در حد DVD و يا SVCD به VCD و يا كمتر از آن تقليل مي‌يابد؛ اما كيفيت تصاوير در كارت‌هاي DVB در حد SVCD است (Mpeg2) و پس از ضبط مستقيم تصاوير روي هارد نيز در همين حد باقي مي‌ماند. پس نتيجه مي‌گيريم براي ضبط تصوير، تصوير دستگا‌ه‌هاي رسيور هرچقدر هم شفاف‌تر باشد، كيفيت كارت DVB بهتر است.
- نكته‌ي چهارم اينكه عده‌اي مي‌پرسند كه دستگاه‌ رسيور بخريم يا كارت DVB؟
به جز آن چه در نكته‌ي قبل عنوان شد، در پاسخ بايد گفت كه اگر قصد داريد ماهواره را براي خانواده تهيه كنيد، دستگاه رسيور بهتر است، چرا كه جمع و جورتر از كامپيوتر بوده و استفاده از آن براي همگان راحت‌تر است. اما در غير اين صورت و چنانچه ترجيحي براي شما وجود ندارد، بي شك كارت DVB بهتر است. در توضيح تنها اين را بگويم كه دستگاه رسيور -از هر نوعي كه باشد- نهايتاً مي‌تواند براي يك ماه -وشايد هم كمتر از آن- كانال‌‌هايي از قبيل Multivision ها يا PolSat ها را باز كند و پس از مدت كوتاهي سيستم كدينگ بسياري از كانال‌ها عوض خواهد شد. در چنين شرايطي شما بايستي به اينترنت متوسل شويد و آواره و سردرگم از اين سايت به آن سايت برويد تا بلكه پچ جديد مخصوص رسيور خود را پيدا كنيد و تازه در صورت پيدا كردن و در صورتي كه روش Upgrade كردن رسيورها را بلد باشيد، رسيك كنيد و آن را روي رسيورتان بريزيد وچه بسا كه فايل پچ، تقلبي باشد و رسيور شما هنگ كند و يا اصلاً روشن نشود! ضمناً در بهترين حالت كه همه چيز خوب پيش برود، باز هم چند روز و شايد حتي چندين روز از كارت‌هاي DVB عقب باشيد، چراكه اگر قرار باشد كه يك Provider هك شود و دوباره قابل باز كردن باشد، در وهله‌ي اول پلاگين‌هاي كارت‌هاي DVB نوشته مي‌شوند و در اينترنت منتشر مي‌شوند و بعد پچ‌هاي مختلف براي رسيورهاي مختلف! يك راه ديگر هم وجود دارد و آن اينكه شما بدون ريسك كردن رسيور خود را هر بار به دست كسي بسپاريد كه پچ جديد را در اختيار دارد و آن را به اين شكل Upgrade كنيد، اما با اين روش هم بايستي به سرعت پول خرج كنيد. پس اگر به دنبال استفاده از تمامي كانال‌هايي كه باز شده‌اند هستيد، بي چون و چرا كارت DVB را انتخاب كنيد.

اين بار قصد دارم درباره نرم افزار هاي كارت هاي DVB بگويم. به جز نرم افزاري كه به همراه كارت به شما خواهند داد، نرم افزار هاي بسياري وجود دارند كه همان كار را انجام مي دهند، اما با يك مزيت بيشتر: كانال هاي كارتي را نيز باز مي كنند.حكمت اينكه بعضي كانال ها كارتي هستند اينست كه صاحبان آن ها بتوانند از طريق فروش خشاب ها و كارت هاي كانالشان، بخشي از هزينه هاي كانال را تامين كنند. به همين دليل شركت هاي توليد كننده كارت هاي DVB اجازه ندارند به همراه كارتشون نرم افزاري ارائه كنند كه بتواند اين كانال ها را باز كند. اما در عوض كسان ديگري زحمتش را كشيده اند، اما آن ها هم باز به صورت غير مستقيم: آن ها نرم افزاري طراحي كرده اند كه Plug-in مي گيرد، همين و بس؛ و باز زحمت اين كار را روي دوش Plug-in نويس ها انداخته اند.در اين باره بعداً بيشتر خواهم گفت، اما فعلاً همين قدر بدانيد كه بدون داشتن اين نرم افزار ها قادر به ديدن كانال هاي كارتي نيستيد.
نرم افزار هاي فراواني براي اين كار وجود دارد، اما نكته مهم براي استفاده از آن ها اينست كه كدام نرم افزار، چه نوع كارت DVB را پشتيباني مي كند؟ به عبارت ديگر كارت هاي DVB تيپ ها و انواع مختلفي دارند كه به كمپاني سازنده آن ها مربوط مي شود. بعضي از آن ها كه معروف ترين ها هستند، عبارتند از:
- Aver DVB-S
- BroadLogic 2030/1030
- Netcast DVB
- Pinnacle PCTV Sat
- Sky Star 1
- Sky Star 2 USB or PCI
- Telemann Skymedia 300 DVB
- TwinHan compatible
- WinTV NOVA (USB or PCI)

همان طور كه مي بينيد، ProgDVB تمام انواع كارت ها را پشتيباني مي كند، اما ميزان سازگاريش با هر كدام فرق مي كند. يعني يكي را كاملاً پشتيباني مي كند و يكي را كمتر. ضمناً بايد گفت كه بهترين نرم افزار از جهت سازگاري و پايداري، همان نرم افزار همراه كارت است كه خود كمپاني سازنده كارت آن را نوشته است.
در قسمت بعد درباره اين كه چگونه مي توان كانال هاي كارتي را به وسيله اين نرم افزار ها باز كرد خواهم گفت*****




چگونگی باز کردن کانالهای کارتی با DVB

در قسمت قبل گفتيم كه توسط نرم افزارهاي پخش كانال هاي ماهواره كه از كارت هاي DVB حمايت مي كنند مي توان يك سري از كانال هاي كارتي را باز كرد و باز گفتيم كه اين نرم افزارها هنري ندارند جز اينكه Plug-in قبول مي كنند و در اصل همه كار به عهده Plug-in مربوطه است. كساني كه اين Plug-in ها را نوشته اند، خودشان هم مي دانند كه كارشان مجاز نيست، اما كارشان را اينگونه توجيه مي كنند كه Plug-in را به اين خاطر نوشته اند كه ديگران كانال هاي كارتي را ببينند و اگر آن ها را پسنديدند، خشاب و كارت مربوط به آن كانال ها را بخرند و اگر نپسنديدند، پولشان را هدر ندهند.(مثل همه توجيه هاي دهان پركن ديگر، براي كارهاي غير مجاز ديگر).
بسته به نوع نرم افزار پخش كننده، Plug-in هاي متفاوتي وجود دارد.بعضي از Plug-in ها هم با همه اين نرم افزارها يا با بسياري از آن ها قابل استفاده اند. دردستگاه هاي Receiver ، براي باز كردن كانال هاي كارتي از «خشاب» يا Cam استفاده مي شود كه يك قطعه سخت افزاري است و به آن كارت وارد مي شود. داخل هر كارت يك سري كد وجود دارد كه مربوط به كانال هايي است كه باز مي كند. كارت ها و خشاب هايشان اسم هاي مختلفي دارند ازجمله:Viaccess , Nagravision , Seca , Irdeto , Conax , و ... كه هر كدام كانال هاي خاصي را باز مي كنند، اما آنچه در ايران همه استفاده مي كنند، Viaccess است، چون تقلبي آن وجود دارد و قيمت آننسبت به كارت Orginal اش خيلي خيلي ارزان تر است(حدود يك دهم).پس براي كارت هاي DVB هم بايد همين روال طي شود. وظيفه Plug-in ها «شبيه سازي خشاب» هاست، اما آنچه در اينجا لازم ديده مي شود،خود كارت حاوي كدهاست كه اين مسأله هم توسط فايلي به نام SoftCam.key حل شده است و كدها داخل آن هستند. پس ما با دو فايل مجزا اما مرتبط با هم كار داريم: يكي Plug-in شبيه ساز خشاب(Cam Emulator) و دوم فايل حاوي كدها(SoftCam.key). اكثر Cam Emulator ها چندين خشاب را شبيه سازي مي كنند و مثل اين است كارت DVB شما داراي چند خشاب مختلف است. اينكه Plug-in شما چه خشاب هايي را شبيه سازي مي كند، معمولا در جايي كه لينك دانلود آن Plug-in وجود دارد، ذكر مي شود و در غير اين صورت شما مي توانيد در نرم افزار پخش كننده تان و در جايي كه اطلاعات Plug-in را مي نويسد به اين اطلاعات دست يابيد.
بعد از دانلود خشاب مجازي مربوطه و با داشتن فايل SoftCam.key ، كافيست هر دو فايل يا هر چند فايل را (ممكن است Plug-in شما شامل چندين فايل باشد) داخل شاخه اصلي برنامه پخش كننده كانال ها كپي كنيد(جايي كه برنامه مورد نظر نصب شده، مثلا ( \C:\Program files\ProgDVB ) و برنامه را اجرا كنيد. چنانچه در شاخه‌ای که نرم‌افزار را نصب کرده‌ايد شاخه‌ای به اسم Plugin يا Plugins ويا هر اسم ديگری که کلمه Plugin در آن وجود دارد نيز هست يک کپی از CamEmulator مورد نظر را در آن شاخه قرار دهيد. حالا براي آزمايش کارتان كانال BBC Prime را امتحان كنيد. فراموش نکنيد که ممكن است كانال هاي كارتي چندين ثانيه پس از كليك روي نام آن ها پخش شوند و ممكن است حتي مجبور باشيد براي خيلي از آن ها برنامه را ببنديد و باز كنيد تا پخش شوند.
اگر بعد از مدتي كد بعضي از كانال ها تغيير كرد، كافيه كه به اينترنت برويد و جديد ترين SoftCam.key را بگيريد.
در قسمت بعدي لينك هايي براي دانلود Cam Emulator ها و SoftCam.key ها خواهم داد.

کارتهای DVB

آیا می شه با کارتهای دی وی بی برنامه دانلود کرد یا ...

کاتهای دی وی بی کارتهایی هستند که به کامپیوتر وصل می شن و کارشون همون کاریه که یه ریسیور انجام میده یعنی شما با اون می تونین برنامه های ماهواره ای رو نگاه کنین با قابلیتهای خیلی بیشتر

مهترین قابلیتهای این کارتها

۱- دانلود برنامه به صورت آفلاین

۲- برای استفاده از اینترنت ماواره ای

۳- قابلیت باز کردن کانالهای کارتی

خوب دانلود آفلاین که از اسمش پیداست یعنی شما نمی تونین هیچ دخالتی تو انتخاب فایل مورد نظر داشته باشین کانالهایی که دیتا برای شما می فرستند رو می تونین بگیرین سیستم شما خیلی راحت فالهایی که اونا می فرستند رو میگیره که اکثر این فایلها دی وی دی یا فیلم هست

اما برای اینترنت ماهواره شما نیاز به اکانت اینترنت ماهواره ای دارین اکانتاش مجاز نیست اما خوب زیاد هست تو بازار + همین اکانتهای معمولی ریسیو شما از طریق دیش می شه که سرعت فوق العاده بالایی داره ( اگه اکانت خوب گیر بیاری ) سند شما هم مثل همیشه از طریق تلفن صوری می گیره.

برای باز کردن کانالهای کارتی هم که نرم افزار داره خیلی از کانالهای قفل رو باز می کنه یه سری از کانالهایی که تو ریسیورهای معموی باز نمی شه اینجا باز می شه



منبع : انجمن نيك صالحي

 

 

لطفا بعد از ثبت سفارش خود با ارسال اس ام اس نام و نام خانوادگی نام شهر و نام کالای خریداری شده را برای تسریع در ارسال بسته خود به شماره 09173696943 ارسال نمایید.



افزودن به سبد خريد نقدي


كارت ماهواره SkyStare2 اكسترنال
شايد تا به حال اصطلاح كارت ماهواره يا كارت Receiver به گوشتان نخورده باشد يا شايد هم شنيده باشيد اما اطلاعات دقيقي ...
كارت هاي ويدئويي
۱۲۵,۰۰۰ تومان
1
(1 تا 1 از 1)

راه اندازي فروشگاه در Eforosh رايگان است

جاروی شارژی G2 ,بازی کانتر استرایک نسخه جدید Counter Strike Source,مستند نوستراداموس زیرنویس فارسی,ویندوز 7 نسخه کامل - 32 بیتی,ماساژور دلفینی (ارزان تر از همه جا),خريد اينترنتي,فروشگاه لينكانه